A nyomvonal és alternatívái

 2009.01.09. 17:46

A Balaton Fejlesztési Tanács megbízásából az F & B Consulting Bt. készített egy nagyobb megvalósíthatósági tanulmányt "A BALATON NAGYTÉRSÉG KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA" címen, melyben szerepelnek konkrétabban a Keszthely és Hévíz közé tervezett villamosvonal nyomvonal tervei.

(maga a tanulmány jóval komplexebb, 299 oldalon tagéaéva mindenféle közösségi közlekedés lehetőségéről a Balaton körül. Letölthető innen)
 

 „A” alternatíva (a javasolt megállók vastag betűvel szedve) 
Hévíz Tófürdő bejárat végállomás (delta vagy hurokforduló) - Dr. Schulhof sétány – 
Park u. - Deák Ferenc tér - Kölcsey Ferenc u. - Széchenyi u. - Parkoló - Autóbusz 
állomás
- városi bekötő út – Hévíz-Keszthely közig. határ - Ady Endre u. - Dobogó 
major kitérő
- Ady Endre u. - Sümegi u. - Sümegi u. - Mély u. - Sümegi u. - 
Vadaskerti u. - Hévízi út - Goldmark Károly u. - Pál u. – Múzeumi kocsiszín
Bástya u. - Sopron u. - Helikon Kastély kitérő - Kastély u. – Főkapu - Kastély u. - 
Kossuth L. u. sétálóutca - Fő tér - Kossuth L. u. - Csók István u. - Kossuth L. u. - 
Balaton Múzeum kitérő - Madách u. - Park u. – Vasútállomás – 1. vágány - vasúti 
pálya - Helikon szálló parkolója - Hotel Helikon - Balaton part - Keszthely kikötő 
végállomás
(hurokforduló) 
 

A javasolt és preferált változat számított vonalhossza kb. 8,9 km, a lefektetendő 
vágányhossz 10,3 km a kitérőkkel, a hurokfordulókkal és a Helikon Kastély parkja 
melletti területre javasolt kocsiszíni vágányokkal együtt.

 

 

 

 

B” alternatíva

Lényegében az „A” változattal megegyező, azonban a vonal az állomás háta 
mögött és nem pedig az épület előtti vágányon vezet és a Kossuth utcát a Mártírok útján 
át éri el. Itt a Balaton Múzeum megálló a múzeum telkének másik oldalára kerül. 

(Narancssárga színnel jelölve az eltérő irányt az "A-hoz képest)


Hévíz Tófürdő bejárat végállomás (delta vagy hurokforduló) - Dr. Schulhof sétány – 
Park u. - Deák Ferenc tér - Kölcsey Ferenc u. - Széchenyi u. - Parkoló - Autóbusz 
állomás
- városi bekötő út – Hévíz-Keszthely közig. határ - Ady Endre u. - Dobogó 
major kitérő
- Ady Endre u. - Sümegi u. - Sümegi u. - Mély u. - Sümegi u. - 
Vadaskerti u. - Hévízi út - Goldmark Károly u. - Pál u. – Múzeumi kocsiszín
Bástya u. - Sopron u. - Helikon Kastély kitérő - Kastély u. – Főkapu - Kastély u. - 
Kossuth L. u. sétálóutca - Fő tér - Kossuth L. u. - Csók István u. - Kossuth L. u. - 
Balaton Múzeum kitérő Mártírok útja – Kazinczy u. VasútállomásKazinczy u.- 
vasúti pálya - Helikon szálló parkolója -
Hotel Helikon - Balaton part - Keszthely 
kikötő végállomás
(hurokforduló) 

Ennek a változatnak a vonalhossza mintegy 1,2 km-rel kevesebb, mint az „A”
változaté, azonban az építési megtakarítás csupán 0,6 vonalkm, mert a vonal itt
rövidebb szakaszon használja a meglévő vasúti pályát. (kék színnel jelöltem az eltérést az "A"-hoz képest) 
 

C” alternatíva
Hévíz Tófürdő bejárat végállomás (delta vagy hurokforduló) - Dr. Schulhof sétány –
Park u. - Deák Ferenc tér - Kölcsey Ferenc u. - Széchenyi u. - Parkoló - Autóbusz
állomás
- városi bekötő út – Hévíz-Keszthely közig. határ - Ady Endre u. - Dobogó
major kitérő
- Ady Endre u. - Sümegi u. - Sümegi u. - Mély u. - Sümegi u. -
Vadaskerti u. - Hévízi út - Goldmark Károly u. - Pál u. – Múzeumi kocsiszín -
Bástya u. - Sopron u. - Helikon Kastély kitérő - Kastély u. – Főkapu - Kastély u. -
Kossuth L. u. sétálóutca - Fő térErzsébet királyné utca - Petőfi u. - Erzsébet
királyné utca
- Kazinczy u.vasútvonal keresztezése - Keszthely kikötő végállomás
(hurokforduló)


Ez a változat az „A” variánshoz képest 2,9 km-rel rövidebb pályát jelent, ez már
költségekben érezhetően kedvezőbb
.

 

D” alternatíva 
Elméletileg elképzelhető a két település közötti szakasznak a nemrég megépült 
kerékpárúttal párhuzamos vezetése is, azonban mind a védett lápot, mint 
természetvédelmi problémát tekintve, mind a pálya alépítmény kialakításának műszaki 
problémái miatt, mind a Gyöngyös-patak áthidalására szolgáló műtárgy okán, mind pedig a Kertváros magasságában található emelkedési viszonyok miatt már műszaki 
szempontból sem javasolt.
 

E” alternatíva 
Megegyezik az „A” variánssal, csupán a hévízi hurokforduló a néhai autóbusz 
állomás helyére kerül, a vonal nem éri el a tavat. Ez arra az esetre vállalható megoldás, 
ha a Dr. Schulhof sétányon tervezett 820 méteres, füves pályás vonalszakasz bármely 
okból megvalósíthatatlannak bizonyul.

F” alternatíva 
Megegyezik az „A” variánssal, csupán a hévízi bekötőút helyett a korábbi közút 
nyomvonalán, a fasoron éri el a Park utcát. Előnye, hogy esztétikusabb és 130 méterrel 
rövidebb, hátránya, hogy az új autóbusz állomást és a parkolót elkerülve fontos 
átszállási kapcsolatokat veszít. Nem javasoljuk. 

 

G” alternatíva 
Amennyiben az „A” variáns sétáló utcai szakasza meghiúsulna, akkor elvileg 
elképzelhető lenne a sétálóutca Lovassy Sándor utca – Lehel utca irányú megkerülése. 
Ezzel a megoldással azonban olyan hátrányok kerülnek a rendszerbe, amelyekkel 
szemben még a jelentős kompromisszumok és konfliktusok árán történő „A” variáns 
megépítése is kedvezőbb alternatívának mutatkozik. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bavill.blog.hu/api/trackback/id/tr39867794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása